söndag 12 september 2010

höststäd

Tog kameran med ut i trädgården en dag och fotade allt som håller på att vissna ner, det som  fortfarande blommar och allt man vill göa och ändra... I lördags blev det lite höststäd, men får nog ta en dag till i veckan till detta, det tar ju lite tid med allt :)

DEt första man ser när man kommer hem till oss är en jättestor syrenbuske, ja det är ju nästan det enda man ser :) nu har det vuxit sig så stor så den går nästan ut över gången till trappan, och det är det enda man ser när man tittar ut genom köksfönstret.. mmm, får nog kapa den lite... måste nog investera i en ny brevlåda med, för usch vad den är gräslig..


sagt och gjort, jag satte "saxen" i busken och snart var jag i full gång, victor var med på ett litet härn en stund han med :)

ja, en viss förändring blev det, nu skullle jag bara ha en som är lång som kunde korta in toppen på den med, men det här får blir bra för den här gången... syren nummer 2 är borta på den här bilden med, blev ju lite mer framsida av det :)


och syren nummer 2, ja, den är ju inte så tät och fin, den jämnar jag med marken...


borta, och där bakom stod ju ett hus :)

den här ginsten är så fin på vären när den blommar med massor av små gula blommor, men den är oxå lite stor.. min tanke är att gräva en rabatt längs staletet här en bit, ha gula och orangea blommor, kanske.... mmm men ginsten måste tas ner lite, fick ett litet tips av en arbetskamrat att man kunde ha den i rabatten iksom, att det kan var fint med nåt som är lite störr, mmm det kan nog bli bra, men den måste kapas, så de gör vi...

Elin satte saxen i busken och vi var nog ganska grymma mot den här stackars ginsten, nu ska den föryngras och ansas med, men jag tror det blir fint, till våren... när rabatten, förhoppningsvis är klar, och ginsten blommar och fina tulpaner som kommer lite runtom i rabatten :) kanske lite gula stockrosor längs med stacketet, nån klättrare..mmm får fundera lite....

det var den lördan det ... hann med en hel del tycker jag nog själv, men nu är det måndag morgon och jag ska göra mig i ordning för att åka till ett litet läkarbesök med victor... fortsättning kommer en annan dag  :)

Ha det nu så gott mina vänner och njut av dom fina höstdagarna vi har

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar