tisdag 7 september 2010

sofiero

Sofiero slott
sista helgen i augusti så var det den stora trädgårdsmässan på Sofiero, och på söndagen så var jag där :) något som jag sett fram emot länge, oj, vad mycket fint där fanns, mycket inspiration och kunskap delades ut i alla de möjliga stånd, olika föreningar var på plats, och bland annat kunde man få gratis rådgivning och olika ideer om sin trädgård i Helsingborgs trädgårdsförenings lilla hörna, så klockan 14 så var 25 minuter uppbokade åt mig, tyckte det skulle bli så spännande, men 25 minuter gick alldeles för snabbt så klart, hade lätt kunnat sitta en timme till :).. men en del bra tips och lite aha upplevelse hann jag få under min tid i alla fall :)

Det fanns många olika kreationer och idéträdgårdar fanns uppbyggda med och naturligtvis en hel del försäljning... så man gick inte därifrån tomhänt, och med huvudet full av inspiration :)

Helt oväntat så gick en hel del i bröllopets tecken :)
här den stora brudbuketten som var placerad framför slottet


I en avdelning hade det byggts upp prinsesssängar i olika blomkreationer och utseenden

kanske var det här prinsessan på ärten sov ;)



En varm och gosig cykel :)

kakel i rabatten... varför inte, fräckt och det fångar blicken

En blandning av rabattväxter och köksväxter

läckert

gillar :)


Enkelt och stilrent



självklart fanns det ju en hel del shopping oxå :)

och även på shoppingområdet kunde man få en hel del inspiration

En sån här kopp med fat var att plantera blomor i var
 jag ju bara tvungen att handla med en hem, visst är den söt :)

en söt liten kokardblomster blomma



Ja, det var en givande och spännande dag, med både regn och sol, min första trädgårdsmässa och det gav mersmak :) så med händerna fyllda av kassar och huvudet fyllt av tankar och ideér lämnar vi Sofiero för den här gången, men kommer tillbaka nästa år :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar